Populære sosiale medier i norske bedrifter

sosiale medier firma norgeVi synes det er veldig interessant å undersøke hva ulike firmaer rundt i Norge benytter seg av for å kommunisere med verden. Enten det er snakk om reklame, salg, kommunikasjon med kunder og også med andre firmaer. Mange blir rett og slett overveldet av utvalget når det kommer til ulike kanaler en har muligheten til å kommunisere gjennom og noen ganger kan det være vanskelig å beholde oversikten. Noen sosiale medier fungerer tross alt bedre til noen ting enn til andre, men alle har sine gode trekk.

For å gjøre oversikten noe bedre har vi bestemt oss for å liste opp de syv sosiale mediene som vil fungere aller best for norske bedrifter, helt uavhengig av hva slags bedrift det er. På et senere tidspunkt vil vi også utdype mer om hva de ulike sosiale mediene egentlig er, hvordan de brukes og hvordan bedrifter kan få mest mulig ut av de.

Vi kan starte med den mest kjente av de, nemlig Facebook, et sted hvor absolutt “alle” er, men kanskje ikke nødvendigvis for å oppsøke arbeid og jobb-partnere. I Norge er det hele 3,1 millioner som er på Facebook.

Instagram er vår neste anbefaling, en enkel og veldig sosial tjeneste for deling av bilder. Bare i Norge finnes det hele 1, 138, 000 brukere som er registrert på Instagram, så der er det mange å ta kontakt med.

Twitter er også populært innen sosiale medier da det er en rask og enkel måte å kommunisere på og en kan nå ut til hundrevis, tusenvis og millioner av lesere.

LinkedIn er et sosialt medie som vokser seg større stadig vekk og er perfekt for firmaer og spesielt markedsføring. Her kan brukere nemlig blant annet legge opp status, CV og mye mer.

Snapchat er et forholdsvis nytt medie som kan brukes i sammenheng med markedsføring. Dette programmet tillater deling av både bilde og video hvor alt slettes etter noen sekunder, perfekt for å gi en liten smakebit av et kommende produkt.

Pinterest er en tjeneste som har vært tilstede en god stund og er fortsatt utrolig populært blant både firmaer og privatpersoner. Et perfekt valg for bedrifter med ulike produkter å selge.

Til sist har vi Google+, et enkelt samfunn som rett og slett vil øke synligheten til bedriften hos Google.